× Články Rozhovory Videá Fotogaléria Kontakt

REVIEW: Zvolen s tesným víťazstvom

29.03.2022

Koniec minulého týždňa priniesol po deviatich rokoch pod Pustý hrad štvrťfinálové derby proti rivalovi z Banskej Bystrice. Dnes sa séria presunula  zo Zvolena pod Urpín. V treťom zápase domácim k cennému víťazstvu nepomohla ani enormná podpora domácich fanúšikov a bitka hneď v úvode.

HC ´05 Banská Bystrica - HKM Zvolen 1:2 (1:1, 0:1, 0:0)

Góly: 2. Berger (Urbánek, Melcher) - 5. Krieger (Leskinen), 24. Osterberg (Meliško, Krieger). Rozhodovali: Korba, J. Konc ml. - Synek, Bogdaň, vylúčenia: 6:6, presilovky 0:0,  oslabenia 0:0, 2474 divákov. Stav série 1:2

Zostavy :

HC´05: Weninger – Bačik, Cardwell, Crevier-Morin-Bjorkung, M. Bača,Ďatelinka, Výhonský, Tamáši, Kabáč - Urbánek, Berger, Melcher - Michaud, Bubela, Fossier - Lamper, Sojka, G. Gabor

HKM: Rahm  Kotvan, Hain, Diakov, Roy, Meliško, Kubka, Sládok- Puliš, Viedenský, Zuzin - Osterberg, Krieger, Leskinen - Saracino, J. Mikúš, Jedlička - T. Török, Marcinek, Csányi

Úvodná  tretina sa pre Bystričanov začala veľmi svižne. Už v prvej minúte hry dokázal otvoriť skóre v prospech domácich Chase Berger. Hoci „barani“  hrali prvú dvadsaťminútovku prevažne vo zvolenskom obrannom pásme, „rytieri“ dokázali obratom vyrovnať z hokejky Petra Kriegera. V ôsmej minúte hry sme boli svedkami prvého vylúčenia na strane hostí. Bystričania si však presilovku nezahrali dlho, Petra Marcinka nasledoval na trestnú lavicu, po nedovolenom zákroku, Patrik Lamper.  Úvodná dvadsaťminútovka so sebou priniesla mimoriadne napínavú hru v podaní oboch tímov a viacero vylúčení, avšak mužstvá do šatne odišli za vyrovnaného stavu. Hneď na úvod prostrednej dvadsaťminútovky sa Banskobystričania dostali do niekoľko skvelých príležitostí, ktoré však nedokázali premeniť. Patrik Lamper túto dominanciu domáceho tímu nechcene prekazil, keď  ponúkol v tridsiatej štvrtej minúte hry hosťom presilovku. „Barani“ sa nakoniec dokázali enormnému tlaku Zvolenčanov ubrániť a tak odohrať ďalšie oslabenie bez gólovej ujmy. „Rytierom“ sa podarilo po bleskurýchlej kombinácií  Petra Kriegera dostať do vedenia v dvadsiatej štvrtej minúte hry. V tridsiatej piatej minúte sa dostal do skvelej príležitosti, po chybe zvolenskej obrany, rovno pred Rahma Giblert Gabor, puk však trafil iba bočnú sieť. „Rytieri“ predviedli impozantnú druhú tretinu, ktorá im zaslúžene vyniesla gólový náskok. Prvých päť minút poslednej tretiny obe mužstvá predvádzali na ľade veľmi rýchly a kontaktný hokej.  Hoci mali Bystričania na domácom klzisku obrovskú podporu svojich priaznivcov, stále sa nevedeli prepracovať k vyrovnávajúcemu gólu. V štyridsiatej štvrtej minúte hry šiel na trestnú lavicu Kyle Osterberg za podrazenie, nanešťastie domácim sa nepodarilo ani túto príležitosť  početnej prevahy využiť. O päť minút neskôr Michal Kabáč ponúkol hosťom možnosť na zvýšenie náskoku v podobe presilovky, ktorú však nevyužili. Tri minúty pred záverečným hvizdom šiel Weninger na striedačku a Bystričania sa pokúsili vyrovnať z početnej prevahy. Domácim ani powerplay a ani urputná snaha dnes nestačila na víťazstvo a tak po troch zápasoch Zvolen vedie v sérii 2:1.

autor: Sara Hrabinská | grafika: Lukáš Ďugel

PODOBNÉ ČLÁNKY